Folk och Försvars rikskonferens i Sälen

Under de senaste dagarna har jag varit i Sälen för Folk och Försvars årliga rikskonferens. Där låg fokus som vanligt på försvars- och säkerhetspolitik. Under konferensen fick jag bland annat motta Newsmills medalj för förtjänstfulla insatser inom debatten om försvar och säkerhet. Nomineringen löd:

Mottagaren har utmärkt sig bland sina motsvarigheter i de andra ungdomsförbunden genom att aktivt ha deltagit i och initierat debatter i ämnet under 2011. Han har genom debattartiklar och medverkan vid konferenser på ett utmärkt sätt förfäktat sitt perspektiv och sina uppfattningar, som inte sällan går på tvärs mot de andra ungdomsförbunden i Alliansen, inte minst i personalförsörjningsfrågan.

Under tisdagen deltog jag också på scenen med en reflektion på den arabiska våren. Min diskussion med Hanna Wagenius, förbundsordförande för Centerns ungdomsförbund, och Gustav Nipe, förbundsordförande för Ung Pirat, kan ses här. Vi börjar 1:30:00 in i klippet.

I mediaväg kan annars följande nämnas om min och KDU:s insats under och i samband med rikskonferensen.

All info om Folk och Försvars rikskonferens finns här.

